Werewolf: The Apocalypse - Earthblood anmeldelse: Dateret eventyr mangler noget bid

Teknologi

Dit Horoskop Til I Morgen

Sammenlignet med andre overnaturlige nattens beboere (dine vampyrer, dine zombier, dine spøgelser og så videre), har varulve ikke haft meget tid i rampelyset, når det kommer til spil , især som spilbare karakterer.

Bortset fra arkadeklassikeren Altered Beat og den lidt kendte NES-titel Werewolf: The Last Warrior, har mulighederne for lycantropi-baserede shenanigans været relativt ikke-eksisterende.

Indtast den snappily-titlede Werewolf: The Apocalypse - Earthblood fra udvikleren Cyanide. Dette tredjepersons actioneventyr er baseret på et lignende navngivet pen-og-papir RPG (som foregår i det samme univers som Vampire: The Masquerade, for alle jer fans af videospilbordpladetilpasning) og lader dig rive og rive som en af disse behårede menneskedyr.

The NEWSAM vurderer Werewolf: The Apocalypse - Earthblood til to stjerner ud af fem

En skuffende titel, der føles ti år forældet

Desværre er det usandsynligt, at WTAE vil gøre meget for varulvenes omdømme. Kvalitetsmæssigt taler vi mindre 'An American Werewolf in London' og mere 'den Van Helsing-film med Hugh Jackman i'.

Spillet foregår i en verden, hvor stammer af varulve har til opgave i hemmelighed at beskytte planeten mod ødelæggelse af miljøet og holde de tre primære kosmiske naturkræfter i balance. I denne mytologi er Wylden ansvarlig for kaotisk skabelse, Væveren er ordens arkitekt, og Wyrm repræsenterer ødelæggelse med henblik på fornyelse. Desværre er Wyrm blevet en smule gal og forsøger at korrumpere Jorden ved hjælp af en ond virksomhed kaldet Endron og dens mystiske nye biobrændstof.

Du spiller som Cahal, en varulv (eller Garou, for at give den navnet i universet), fast besluttet på at gøre en ende på Endron for at beskytte din stammes land, redde planeten og hævne din kones død.

En ulv undersøger en industriel skorsten

Endrons biobrændstof er mere end man kan se

Selvom der er masser af materiale her til et godt spil, er slutresultatet en opstyltet, dateret oplevelse, der ikke udnytter noget potentiale. På trods af at spille PlayStation 5 version, fandt jeg det hele næsten umuligt at skelne fra en Xbox 360- eller PS3-titel, både grafisk og med hensyn til gameplay. Fra det øjeblik, hovedmenuen indlæses og begynder at sprænge thrash metal mod dig, vil du være overbevist om, at du er faldet igennem en portal til 2007.

Spillet byder på en blanding af stealth og nærkampe, men begge er individuelt klodsede og uinspirerede. Cahal kan skifte mellem tre former: menneske, en almindelig ulveform, der giver større stealth (og adgang til ventilationsåbninger) og et kæmpe varulvedyr til kampportioner. Hvert ret lineært niveau udspiller sig for det meste på samme måde. Du træder ind i et generisk rum i en industrifacilitet og sniger dig omkring for at deaktivere kameraer, stille nedtagningsvagter og åbne låste døre for at komme videre til nye områder. Du er også i stand til at sabotere visse døre, hvilket beskadiger enhver forstærkning, der kommer ud af dem, hvis du bliver opdaget.

Det snigende gameplay er lige så grundlæggende, som det kommer. Fjender har praktisk talt nul perifert syn, og deres patruljemønstre spænder fra 'bevæg dig ikke' til 'gå fremad, stirre på en mur i 10 sekunder og gå så tilbage'. Alt det snigende om forretning er beregnet til at give dig en mindre voldelig mulighed eller simpelthen at tynde ud i de onde og gøre tingene lidt nemmere, hvis/når du bliver opdaget, men sandheden er, at 99 % af tiden er det fuldstændig meningsløst . Det er faktisk langt mere effektivt blot at gå ind, blive opdaget, indlede et kampmøde, rydde rummet og derefter komme videre.

Der er nul straf for at gøre det, da Endron tilsyneladende kun har fundet det passende at udstyre sine håndlangere med billige walkie talkies, der ikke når gennem vægge. Fjends advarsler spredes ikke ud over rummet, hvilket betyder, at den næste sektion, du går ind i, vil se dig tilbage i fuld stealth-tilstand med endnu en gruppe uvidende vagter. Du kan endda stå foran en helt åben døråbning til et nyt område, og vagterne vil først reagere, når du krydser tærsklen. En gang imellem vil der være et missionsmål at fuldføre, hvilket uvægerligt ikke kræver mere end at finde en bestemt computer, objekt eller person og derefter trykke på trekantknappen.

Når det kommer til kamp, ​​når tingene starter, og Cahal bogstaveligt talt går i fuld dyretilstand, bliver du forkælet med et par minutters knap-mashing lette og tunge angreb mod et par bølger af identikit-vagter, kraftige eliter og lejlighedsvis skurk i en Power-loader-mekanik i aliens-stil.

Et Endron-anlæg i ørkenen

De faciliteter, du infiltrerer, er lige så generiske, som de kommer

Møderne er gentagne og går ned i spamming af angrebsknapperne for at fylde målere, der tillader specielle Rage-bevægelser, healing eller udløser en superladet Frenzy-tilstand. Efter at have sluppet de nævnte specielle bevægelser / Frenzy-tilstand løs, vil du bare skylle og gentage, indtil rummet er ryddet, og du med magt ændres tilbage til menneskelig form. Dette er sandt, uanset om det er en løbe-of-the-mill kamp eller en af ​​spillets fodgængerboss-kampe.

I et forsøg på at tilføje dybde kan du skifte mellem to stances i farten (en smidigere Agile stance og en Heavy for mere kraft), men kampene er så åndssvage og let at vinde, at du knap kan huske, at muligheden eksisterer. Morsomt, når fjendens forstærkninger tilkaldes, åbnes de tidligere nævnte saboterede døre for blot at afsløre et helt sort rektangel, og de onde dukker i det væsentlige op ved siden af.

Cahal sniger sig for at undgå, at et menneske styrer en mekanik

Stealth er spild af tid (Billede: Nacon)

Der er en meget grundlæggende opgraderingsmenu, hvor du kan låse op og forbedre visse færdigheder ved at bruge Spirit Points optjent gennem skjulte samleobjekter eller tildelt vilkårligt efter kampmøder. De håndfulde valg er enten fokuseret på stealth eller kamp, ​​men bortset fra dem, der giver dig ekstra sundhed og hurtigere Rage/Frenzy-generering, er de ret ubrugelige i betragtning af, hvor ligegyldigt stealth-elementet er.

For at toppe det hele er fortællingen fuldstændig barebones. Karakterer introduceres uhøjtideligt og bliver derefter aldrig hørt fra igen eller dør simpelthen med kort tid. Når allierede bliver dræbt ondskabsfuldt foran ham, vil Cahal reagere med den følelsesmæssige intensitet af en person, der glemte at hente en håndværksmæssig ciabatta under den ugentlige butik. Under den håndfuld karakterinteraktioner, du vil kontrollere (komplet med kedelige dialogvalg), vil NPC'er stirre på dig med døde øjne, drønende videre i monotont og stift gestikulerende, som om der var knagerækker fyldt op i ærmerne

.

Seneste gaming anmeldelser

Til tider titter glimt af et bedre spil igennem. At skifte frem og tilbage mellem menneske og ulv midtvejs uden at bryde dit skridt er praktisk talt problemfrit og unægteligt cool. Der er også en eller to sektioner, hvor du får mulighed for at vælge, om du prøver at hente information fra NPC'er som et menneske eller slippe udyret løs. Et niveau starter dig endda undercover i fængslet og gør tjenester for en magtfuld fange for at få adgang til et skjult laboratorium. Men disse øjeblikke er for sjældne til at udligne manglen på polering alle andre steder.

Dom

I betragtning af, at det ser et årti gammelt ud, tager Werewolf: The Apocalypse - Earthblood mig tilbage til tyverne, hvor jeg, hudløs men med masser af fritid, glubsk ville leje Xbox 360-spil for at pløje igennem over en weekend. Disse var typisk mellemlagstitler, der var afledte, men stadig sjove i et par timer. Nogle gange ville jeg dog få en absolut dud, der i bedste fald ville tjene som noget til at øge min gamerscore (dengang jeg var ung og tåbelig nok til at bekymre sig om sådan noget).

WTAE er et godt eksempel på sidstnævnte. Med sin ringede stealth, middelmådige kamp, ​​dårlige historiefortælling og grove præsentation er det en underdrivelse at kalde det en forpasset chance, især på en ny generations konsol. Selv hårde fans af bordpladespillet vil sandsynligvis kæmpe for at nyde denne version af franchisen. Der er en plan her for et interessant koncept, men desværre ikke mere.

Werewolf: The Apocalypse - Earthblood er ude nu til PS5, PS4, Xbox Series S|X, Xbox One og pc. Køb nu fra Amazon eller via Epic Games Store , pris £34,99 - £44,99

datatal ='3' data-numberedMest læste
Gå ikke glip af